Min farfar fyller 75

Jag vet inte om jag har berättat det tidigare, men min farfar fyller 75 år i mars, datumet har jag inte riktigt koll på =) Jag bestämde mig iaf för att skriva en låt till honom.
Jag har blandat in att han var snyggast på kollonin, något som han är mycket stolt över att ha blivit framröstad till för sisådär 65 år sedan =) Han säger det jämt!

jaja, här är den iaf! Melodin är " teddybjörnen fredriksson - Lasse Berghagen "


För länge sen, var våd alldeles egen vän,
Åke Eriksson ett barn.
Men det var då
Och  nu sitter vi alla här och ska fira att han blivit 75

Refräng:
Lilla Åke Eriksson han var ett vackert barn,
Men det var för länge sen,
Nu fyller han 75.
Lilla Åke Eriksson han är så himla fin
Och för många herrans år var han snyggast på kollonin.

Och åren gick,
Och plötsligt så stod hon där,
Med rådjursögon och brunt hår.
Men det var då
Och nu sitter vi alla här och firar att Åke fyller år.

Refräng:
Lilla Åke Eriksson han var ett vackert barn,
Men det var för länge sen,
Nu fyller han 75.
Lilla Åke Eriksson han är så himla fin
Och för många herrans år var han snyggast på kollonin.

Dom fick två barn,
Mats och Annika.
Dom sitter faktiskt där båda två.
Och sen kom jag
och dom här tre som hjälper till att spela så fint för oss idag

Refräng:
Lilla Åke Eriksson han var ett vackert barn,
men det var för länge sen
nu fyller han 75
Lilla Åke Eriksson han var så himla fin¨
Och för många herrans år var han snyggast på kollonin.