Nära döden upplevelse!

Anställnings intervju i morsse, gick helt okej, de sa att jag hade gjort ett gott intryck så det lät bra iaf =)
Har vart i skolan, hade ju inte läst det vi skulle läsa tills idag, men det var ganska lätt att prata bort!

Gud, jag har glömt att berätta vad som hände igår!!!! Jag kunde ha dött!
Jag kom körandes från sandviken och hade just kommit förbi forsbacka infarten när biljäveln smäller till! Jag tror först att jag har kört på en grävling, men inser efter bara någon sekund att det var något annat var fel! Jag lyckas som tur är att styra in biljäveln på sidan och konstaterar att bakjulet sitter fast, stenhårt!!¨
Jag försöker gasa lite, men bilen svarar bara med att gunga lite fram och tillbaka!
Allt jag kan tänka nu är att tänk om det hade vart halt, då hade jag legat i diket just nu, kanske DÖD!!!
Jag kliver ur och ringer till Mathias... efter ett tag så stanner det iaf en bil, efter det att typ 40 bilar har kört förbi. En liten utländs pojke kliver ur och frågar om jag vill ha hjälp. Ja tack säger jag som inte fattar hur man får upp varningstriangeln... Mannen kan inte ett ord svenska nästan, men pojken tolkar. Efter ett tag så innser jag att han inte kommer att kunna hjälpa mig, så jag tackar för hjälpen och säger att pappa är på väg! ( hade precis ringt honom innan gubben stannade )
De åker iväg och där står jag i mina högklackade stövlar och börjar tillråga på allt bli ordentligt skitnödig!
Då svänger polisen in!
- Har du problem med bilen?
- Nä jag tycker om att stå här ändå, hade jag god lust att säga, fast det gjorde jag inte utan stammade istället fram ett liet; mm...
- Vad är det som är fel då?
- Bakhjulet sitter lixom fast!
- Sitter det löst?
- Nä det sitter fast sa jag.
Polisen börjar rucka lite i hjulet.
- Jaha, säger han, har du ringt efter hjälp då?
- Ja, min pappa är på väg.
- okej, men då åker jag då!
- Jaha, hejdå, sa jag.
och så åkte han... Hjälpsam??

Pappa kom och sa att han skulle ringa bergning, bara han fick veta vilket försäkringsbolag vi har.
Jag sa att jag inte hade råd med bergning och tvingade in farsan i bilen och bad alla böner jag kunde att han kunde få loss hjulhelvetet!
Då, hände det, ett mirakel på ljusa dagen, bilen började rulla.
Tro inte att det bara började rulla ändå, nä, pappa slet i handbromsen, gasa, backa, slet lite till och plötsligt så så gungade det till alldeles extra mycket och det låtsnade!
Hurra, sa jag!!!

Tack pappa!

ps. vi ska lämna in helvetet på en verkstad! Om ni vill får ni köpa min bil . ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback