Ingemar Genz är lovely!!

http://www.aftonbladet.se/kvinna/article1482363.ab läs den här artikeln oavsett om du har en dotter eller inte. Jag var på en föreläsning med Ingemar för något år sedan på högskolan och jag fick enormt mycket inspiration av honom!!

Fastän han arbetar som genuspedagog är inte han heller felfri, han berättade att hans barnbarn kom en dag och med bandage på handen. Han hade kramat henne och frågat om hon hade ont och om farbror doktorn varit snäll. Då hade hans barnbarn tittat på honom och sagt att det faktiskt var en tant doktor.... =)

Jag tyckte det var lite roligt =) Jag hade nog kunna sagt samma sak själv, men efter den historian tar jag aldrig för givet att en doktor ska vara manlig. Förutom om det är en gynokolog då bävar jag för att han ska vara det =) hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback