Grillning!

Gissa om jag, Mallan och Mathias fick till en lyckad grillning? Freja somnade vid halv 6 redan, hon var helt slut efter att ha lekt med Noah hela dagen =) Jag och Malin drog till ICA och handlade grejer till värsta lyxsalladen med avocado och en massa fetaost bla. Till detta åt vi rödvinsmarinerad kyckling, med sparris och champinoner och vattenmelon till efterätt!! Magen putar åt alla håll känns det som!

Har vart i skolan nästan hela dagen, jag börjar få grepp om den här kursen nu och jag tänkte sätta mig imorgon och läsa lite inför min rapport som jag ska skriva. Den ska vara ganska omfattande och bör var klar innan 22 maj, dags att sätta fart med andra ord. Var på föreläsning idag med en adjunkt som inte hade nån koll på sina källor och kallade autism och aspergers för sjukdomar. Man är helt språkpolisskadad efter specialpedagogikkursen jag läser, så till alla: Det heter funktionsnedsättning och av funktionsnedsättningen blir man funktionshindrar. Det heter inte handikappad och inte barn av behov av extra hjälp, utan istället barn i behov av särskilt stöd! Nu har jag lärt er nått idag med =)

Imorgon blir det som sagt en massa plugg, men på kvällen kör vi nog en utgång, tjoohoo =) I Love Friday!

Kommentarer
Postat av: Mia

Tjaa bönan! har du fått antagningsbesked till sommarens kurs?? Jag har inte fått det ännu ja..Hmm


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback