Mumins jul!

Igår var vi på teater. Frejas första teater! Jag, Freja och familjen Luuke begav oss till folketshus kl 5 där kulturskolan hade satt upp Mumintrollens Jul! Freja var helt salig, hon klappade händerna efter varje låt och ställde sig ibland upp på stolen för att dansa med! Som tur var satt ingen bakom oss så det gick bra =) Vid några tillfällen drog till och med Freja igång applåderna =) hihih

Teatern handlade om Muminfamiljen som råkade vakna upp ur sitt vinteride för att upptäcka att något som kallades julen skulle komma. Och eftersom de aldrig firat jul tror de att den här julen är en farlig figur. De får höra att man måste köpa en gran som man kan gömma sig under och julen måste få julmat och presenter för att han inte ska skada en =) Sammantaget var det en väldigt gullig produktion och Mathias kusin Sara spelade med =)

Efter teatern gick vi hem till Malin och Pea där vi fick mat och fika. Väldigt mysigt måste jag säga =)


Kommentarer
Postat av: Jenny P

Hi hi, min syster Stina var väl också med?

Vi skulle också dit men var i Furuvik istället, har ni varit där vid jul? Så himla mysigt! =)

Postat av: Martina

just ja, jag träffade din mamma där =) Vi tänkte åka dit nästa helg =) Har ni lust att ses i veckan? Vi är friska och krya nu =) KRAM

2008-12-08 @ 09:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback