klagobrev....

Nu ska jag klaga lite, om du inte vill läsa mitt klag så är det fritt fram att att trycka ner sidan och hoppas på att morgondagens inlägg är lite positivare.....


Igår beställde jag sushi från Karma, eller rättare sagt; jag skickade min sambo att åka och hämta matlåda då det skulle komma en finsk tant och hämta sin traderavinst av mig. Sagt och gjort far karln iväg och kommer hem med min för tillfället absoluta favoriträtt.... Jag sätter mig vid bordet, har till och med tänt ett ljus för att få det lite mysigt och öppnar den svarta lådan. Paniken slår mig genast, sushikockhelevet har glömt att lägga i wasabin!! Vad i helvete säger man? Blir det sushi utan wasabi, skulle inte tro det!

Idag har jag varit i skolan, när man pluggar måste man dricka en stor kaffe Latte för 25 kr, det är det näst intill lag på. Vad det inte är lag på, utan tvärtom fan olagligt att få en latte som var så jävla blaskig som jag fick idag, då blir man förbannad! Dessutom var jag för lat och för feg att gå tillbaka och klaga. Jag och Erika drack istället upp hela (varannan sipp) och klagade över hur jävla illa det var att få en handgjord latte... den gamla från maskinen var minsann tredubbelt så god!

Idag har jag varit och klippt mig. När jag ska klippa mig är jag mycket noga med att kolla in frisörens frisyr. Kanske är rätt dömande av mig att göra och så och utgå från att hon eller han klipper bra om han/hon är snygg i håret? Det är ju ändå med största sannolikhet någon annan som klppt dem? Idag fick jag iaf en dropp in tid hos en tjej som var så sjukt ful i håret. Nu ska jag släppa mina fördomar och låta henne klippa mig tänkte jag.....Kan ju tillägga att hon hade korpsvart hår som var kort på ena sidan och axellångt på andra. Till det hade hon en spikrak lila lugg, och nej, jag överdriver INTE....

Själva klippningen blev det väl igentligen  inget större fel, men när hon skulle stajla mig höll jag på att dö. Hon gjorde typ tre korkskruvar på varje sida och det mina vänner är inte snyggt till en page! Inte nog med det höll jag på att sätta i halsen när jag skulle betala, 460 kr!!! Dessutom kom det någon snubbe från Gefle dagblad och knäppte kort mitt under hela proceduren, jag är säkert skitsnygg på kortet, med håret uppsatt, brillorna på sne och ett försök till ett snyggt leende...

När jag kom hem möttes jag dock av att min underbara dotter kom och gav mig världens mysigtaste kram och sen en puss mitt på munnen! Det gjorde hela min dag bra igen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback