Vår i luften!

Nu ni har det hänt grejer! Efter turen på stan gick jag och Freja hem och lagade lunch, det blev pasta med min sjukt goda tomatsås och hemgjorda köttbullar. Sen gick vi ut och röjde av hela altanen! Jag skurade av borden och tog ner julbelysningen medan Freja gungade. Hon var hur nöjd som helst och det räckte med att ge henne lite fart ibland för att hon skulle skratta. Sen satt vi ute och fikade, hade inte så mycket gott hemma, men skivad banan och en äppelfestis är inte helt fel, iaf om du frågar fröken Frejis =)

Efter att ha varit ute i nästan två timmar gick vi in och mös lite grann, Freja har testat mig till tusen i några dagar genom att klättra upp i fönstret och ställa sig på fönsterbrädan och kika ut. Jag blir livrädd att hon ska ramla bakåt och slå ihjäl sig eller nått och har därför varit väldigt bestämd och tagit ner henne! Idag verkar det ha gett resultat, så fort jag tittade på henne när hon var på väg upp började läppen darra och hon klättrade lydigt ner. Dock har hon börjat klättre upp på sin tripptrappbokhylla och den har jag inte lyckats hålla henne ifrån. Jag vill inte bli en "Nej-Mamma", men samtidigt vill man ju inte att hon ska slå ihjäl sig. Pappa var här häromdagen och han blev blek i ansiktet bara hon klättrade lite i soffan, det bryr inte jag mig så mycket om. Hur gör ni andra, låter ni era barn härja fram tills de slår sig? Ibland är det svårt att vara förälder, man vill alltid det bäst för sina små!

Just ja, höll på att glömma att den blå faran besökte karlavägen nu på kvällen! Jag hatar glassbilen mer än någonsin, ni som följer min blogg kanske kommer ihåg att jag för några månader sen sprang ut och skällde ut glassgubben som i det här fallet var en tjej. Hon lovade att de inte skulle plinga på just vår gata... men vad hör man kvart i 8? Jo, den där jävla melodin!!! GRRRRRRRRRRRRRR, det är inte mycket som retar upp mig, men när min dotter blir livrädd då snurrar mammacylindrarna för fullt kan jag lova!!

Nu ska jag ner och kolla på mina två favoritbögar Simon och Thomas!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback