PoP-rea!

Kl 9,00 svängde jag och Seaten in på sprötgatan för att hämta upp Angelika, vidare till smultronbacken där Jenny kom efter någon minuts väntan och sedan bar det av till Gävle och enligt vissa årets höjdpunkt - PoP-rean!!

Vi kom dit ca 9,40 och då var kön redan en bra bit, men innan hon hunnit bli 10 kan jag lova att den fördubblats. Jag och Angelika hade lovat att agera som Jennys bodyguard då hennes mage är i sice med globen ungefär och jag kan lova att det behövdes! Folk blir fan som galna när det är rea, en morsa slet en overall ur Angelikas hand och det var allmänt kaos i butiken. Jag hade ju bestämt mig för att ju skulle hugga en röd skaljacka, men ICKE!! Fastän vi var bland 20 första in så var den slut :( Jag fick istället ångest och tog en brun jacka, men sket i den och gick till vårnyheterna där jag hittade en rosa windstopper för 395 kr. Den fick det bli, kändes dock ganska onödigt att köa en halvtimme för nått som jag hade kunnat köpa vilken vanlig dag som helst. Min darling Sofie kom dit och mötte oss, men hon stod inte ut med allt folk och gick hem =) Ska träffa henne imorgon, det är på tiden för vi har inte setts ordentligt sen nyår!!

Efter att vi alla köpt något, jenny köpte 3 plagg varav 1 på rean så hon var inte så mycket bättre än jag, så gick vi till George och fikade =) Sen satt vi och njöt av att bara vara vi mammor, det var första gången vi umgicks utan barn. Fast ni kan ju räkna ut vad vi pratade mest om? Kidsen så klart =) Hihih =)

Nu ska jag gå ner och steka köttfärsen till vår ständiga tacolördag, Mathias sover en sväng, han var sjuukt trött efter en förmiddagsvecka då Freja dessutom har sovit mindre än vad hon någonsin gjort. Får se om jag får spendera kvällen med en bok eller om han vill kika på en film. Antagligen kommer han somna om direkt efter sista tuggan!!

c ya!

Kommentarer
Postat av: Sophy

Folk blir verkligen helt galna när de är rea! Själv var jag in där en sväng på eftermiddagen och köpte en fleecejacka åt mig själv..men då va d skapligt lungt där inne...men ja vet inte om jag hurrar så mycket över deras kläder...de ska vara jackorna då...men då kostar dom ju fasen multum istället..kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback