sjukhus...

Följande samtal ägde rum ca 19:30 igår kväll:

Karin sjuksköterska: Hej, vad kan jag hjälpa dig med?
Jag: Vi kom hem från Lanzarote i fredags och i söndags började min dotter kräkas och ha diarre och det har inte lagt sig än. Jag börjar bli orolig att det är något annat än vanlig magsjuka, typ salmonella eller nåt?
Karin sjuksköterska: Oj, jamen då vill jag att ni kommer in på en gång så vi får titta på henne. Jag ska kolla här när det finns tid.
Efter någon minut...
Karin sjuksköterska: Det är fullt upp här nu några timmar framöver, men vi gör rum för henne. Åk upp du så tar dom in dig akut för det här måste vi undersöka....


Sagt och gjort ringer jag hem Mathias och ber han skynda sig. När vi kommer upp till sjukhuset får vi, precis som hon sa, gå före alla dem som väntar. Shit, skulle jag ha ringt in tidigare, tänkte jag. Gud vilken dålig mamma jag är.....

När vi kommer in till doktor Evert tittar han på henne i 10 sekunder. "Det är ingen fara med henne, åk hem ni och ge cocacola eller vätskeersättning. Det är ju två dagars glapp mellan resan och till dess att hon blev dålig, så jag ser inget samband där emellan" Vi var där inne i max 5 minuter....

Ibland bli man impad.. kunde inte Karin sjuksköterska ha sagt det i telen då???

Kändes ganska onödigt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback