gatufesten i sundsvall

Igår var jag wild and crazy, jag och Mallan tog skruttseaten kl 08.00 till sundsvall. En riktigt roadtrip med andra ord. I bilen sjöng vi högt och falskt och pratade gamla minnen. Vi anlände i Sundsvall vid halv 11 och begav oss genast till stadens poolområde. Det hade lika gärna kunnat vara Grekland eftersom solen strålade, vattnet var pissljummet och 1000 barnfamiljer utbredda på den jättelika gräsmattan.

Mallan korkade upp rätt tidigt, hon hade även köpt alcoholfritt Rose till mig och det kändes verkligen som att vi var två busiga tonåringar som smygsöp eftersom det var alcofritt på området.

Höjdpunkten kom när familjen bredvid oss skulle packa ihop, farsan i familjen tog på sig uppgiften att fälla ihop deras soltält. Det gick inte så bra för honom. Efter att ha kämpa närmare 10 minuter utan att visa så mycket som en min låg halva området och småfnissade åt den coollugna jesusliknande farsan! Till slut kunde inte jag hålla mig mer utan jag brast ut i en riktigt hemsk skrattatack som var omöjlig att dölja!!

Efter en lång stekardag vi poolen gjorde vi oss iordning i bilen, paniken steg i mallans ögon när hon kom på att hon inte hade någonstans att plugga i platttången. Sagt och gjort drog vi till närmsta mack för att låna deras kundtoa. Mallan kilade in och frågade för säkerhetsskulle om de hade uttag på toan, vilket de såklart inte hade. Men, den icke så blyga Malin Luuke ställer sig då och plattar håret mitt inne på Sundsvalls Statiol med platttången ipluggad bakom lösgodiset. Det var rätt hysteriskt =)

På kvällen åt vi Sushi och sen var det massa konserter. Anledningen till att iaf jag drog till gatufesten var att The Ark körde sin enda spelning för sommaren. De var grymma!!! Jag fick dock lite cellskräck bland alla hoppande idioter så Malin var min bodyguard och puttade bort alla som kom nära mig och min mage =)

Efter konserten som slutade vi 2 åkte satte vi oss i bilen och jag körde hem. Rätt trött, men rätt lycklig efter en riktigt mysig dag =)

Kommentarer
Postat av: Mallan

Gullpullan.. De var världens bästa kort-road trip.. - mesBjörn bara ;D PUSS

Postat av: Madde

Meeen vad härligt det där lät:) Tok Martina:)

2008-07-06 @ 19:42:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback