Emil och jag!

Om ni går in på http://www.hesons.blogg.se/ kan ni några inlägg ner hitta ett inlägg som iaf fick mig att skratta så tårarna spruta. För er som inte orkar gå in, har jag varit så vänlig att kopiera det som gick att läsa. Texten handlar om mitt kusinbarn på 7 år, som står mig väldigt kärt!


"Åhhh, jag är så trött på Telia!" säger Emil
"Telia? Vad är det?" undrar kompis Erik
"Jamen du vet Telia. Det är ett sånt där telefonföretag. De säljer telefoner" säger Emil
"Jaha. Är du trött på dem?"
"Ja, skittrött. Och vet du vad jag mer är trött på? Ellos! Jag är jättetrött på Ellos"


...nu kan inte Mamman (Helena) och Pappan (Daniel) hålla sig längre utan måste småfnissandes lägga sig i diskussionen en aning och undra varför Emil är så trött på Telia och Ellos.

"Jamen, de pratar ju om dem hela tiden!!"
"Vilka då?" undrar Mamman
"Jamen....liksom...de.....ja, de pratar om Telia och Ellos HELA TIDEN!"
"Vilka är det som pratar?" envisas Mamman
Emil är tyst några sekunder och säger sedan
"Alltså, de pratar om dem hela tiden"
Mamman FÖRSÖKER låta bli att skratta, men det är inte lätt och frågar igen:
"Vilka är det som pratar om Telia och Ellos?"
"Alltså inte VEM utan PÅ!" svarar Emil frustrerat
"Vaddå på?" undrar Mamman
"PÅ TV!!! På tv pratar de om Telia och Ellos hela tiden!"



Passar på att skicka en kram till hela familjen Karlsson från oss :)


Kommentarer
Postat av: Heson

Hihi! Var tvungen att fnissa lite igen :-) Nyss hemkommen från Sälen där det var Teliareklam överallt - på reklamskyltar, i liften och igår dök det plötsligt upp en stooor uppblåsbar rosa Telia-soffa (!) mitt i backen. Gissa vad Emil tyckte om det :-)
Tack för bärselen, förresten. Har inte hämtat den ännu, men det blir i morgon. Hoppas det inte var allt för mycket besvär.
En stooor kram till er också! Hoppas vi ses snart. Vi väntar fortfarande på den där middagen du vet ;-) Hehe!

Stooor kram till er också!!

Postat av: Heson

Glömde ju berätta att Emil lade in en supergullig bild på Freja som bakgrund på sin telefon igår. Mycket stolt kom han och visade och berättade att han hade valt just den bilden eftersom det var den gulligaste han hade i hela sin telefon :-)

2008-04-03 @ 21:01:46
URL: http://hesons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback