Lobby, melodifestivalen och Carola!

Tänk dig en mysig hemmakväll, god mat, ett glas rött (kanske två), din mamma hade tidigare under dagen ringt och frågat om hon fick vara barnvakt och nu tänker du dig att du får följande samtal på mobilen, endast några timmar innan den mysiga hemmkvällen blir verklighet.

Martina: Tja, ringer du!
Malin: Suprise, jag är i viken, ikväll blir det fest, du har inget val!
Martina: Jag har faktiskt fixat barnvakt, men jag skulle ha myskväll med Mathias
Malin: Glöm det!
Martina: Okej, jag kommer sen
Malin: U better!


Så vad gör man?


Efter att ha lämnat Freja till hennes mormor tog jag således bilen ner till Tenngatan där alla systrarna Luuke befann sig. Efter en inte allt för svår övertalning lyckades jag via telen få Mathias att bli taggad på att istället för en hemmakväll ha en schalgerfest hos oss! Sagt och gjort, Luukeskidsen sminkade och fönade och plattade och krullade håret och bytte kläder ett bra tag innan vi åkte hem till Karlavägen. Jag fixade lite käk i form av fajitaskyckling, med klyftpotatis, min gucamole och tzatziki och till det en massa vin!

När schalgern drog igång sjöng vi så att hela vår radhuslänga skakade, min granne som också heter Malin hade även hon schalgerfest så det var lite tävling om vem som hade tv:n på högst volym.

Vid halv 10 tog vi en taxi ner på stan för att kolla klart på melodifestivalen där, Mathias hade dock glömt att beställa en buss eftersom vi var 6 personern med Fridas kompis Isabell och jag offrade mig och gjorde helt enkelt en Carola och hoppade in i bakluckan där jag fick ställa upp på diverse bilder... jag ska fixa en sån bild från Fridas kamera, det bjuder jag på!
image88

Vi hade iaf en riktigt trevlig kväll, med en massa dans i shalgerbaren, där vi självklart sjöng/skrek med i alla låtar, sippade på varsinn rosa pantern och var snyggast!


Kommentarer
Postat av: Lina

och det va en sjuukt kul kväll! =)

Postat av: Frida

bilderna finns på min blgg nu :)

2008-03-16 @ 22:35:17
URL: http://fridaluuke.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback