Viggo är lite trasig...

Ni som läste föregående inlägg har nog insett att Frejis, liksom sin mamma, är en riktig boknörd!

Ta bara idag när jag kommer på henne att riva sönder sin näst bästa bok Viggo kan själv, som hon fått av sina tremänningar.

Hon kan denna bok utan och innan och inför varje sida gör hon någon rörelse för att visa vad Viggo pysslar med. Bäst är när Viggo talar i telefonen. Smack, säger det, så sitter handen över örat som en telefon. För att inte tala om när Viggo tar på sig strumpan, då drar hon i sin strumpa och när Viggo till slut går med sin fullpackade vagn, får han en massa slängpussar och vinkar... Härliga unge!

Jag går i alla fall fram till henne, sätter mig på huk, tittar henne i ögonen och säger med min pedagogiska stämma att om hon river sönder boken kommer vi inte kunna läsa den igen. Jag visar henne sidan som är borta och då tittar hon lite nervöst på mig. Jag förtydligar att om man har sönder böckerna måste man slänga dem och då kan vi inte läsa den nå mer.

Vet ni vad hon gör då? hon drar på den sockersöta hundvalpsblicken och ger mig en smaskig puss mitt på munnen. Sen tar hon boken och går iväg...

Kvar sitter jag, paff som en pannkaka över vad som just hänt??!!

Kommentarer
Postat av: karro

Det låter som om hon är väldigt gulligt...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback