Granliden

I fredags var jag på partaj hos Cattis, efter några glas vin kom Titti på den briljanta ideen att gå till Granliden och sjunga kareoke. Sagt och gjort och fulla i hågen spatserade vi dit =) Jag tror dock att vakten skämtar när han säger att det koster 50 kr i inträda. Hello, det är typ en pizzeria med en inhyrd indian till karekoekung vi snackar om... meeen, det var inget skämt. Folket där inne var heller inget skämt. Vi hamnade vid ett bord där en 60 årig kärring, satt gränsle och och hånglade upp sitt ragg för kvällen. Sen har vi Åskar med Å, som sjöng så att väggarna höll på att rasa. Sen var det en hel packe med folk från vestebärgs folkhögskola. Jag har den lätta fördomen att folk som går på folkhögskolor har dreads och syr sina egna kläder av tyg dom har hittat på tippen typ. Den fördomen stämde väl ungefär in, förutom på en kille som sjöng beatles som en gud. Jag tror han var gay, men vilken gullunge. Alltså inte snygg, men så där gullig så man bara vill snacka med honom för han ser så snäll ut. Typ.
Känner att det här inlägget kanske inte blir mitt bästa, men jag har inte så mycket annat att skriva om.

Fast nu när jag tänker efter, jag har värsta feting tipset till alla er som har en karl där hemma som ni skulle vilja satte fart med lite rustprojekt. Boka en värdering ca tre veckor in i framtiden och kolla vad som händer. Här hemma har det funkar perfekt. Altanen är färdigmålan, dock gjorde faktiskt jag det mesta av måleriet så där är det svårt att avgöra om det har med besiktiningen att göra. Mathias skulle börja sätta upp taket två dagar efter jag målat färdigt, men när han lagt upp första takdelen upptäcker vi att färgen inte har torkar och att den har smetat av sig på hela taket. Det blev att lägga ner det på gräsmattan och gnugga, som tur var gick det bort ganska lätt. Han var måttligt irriterad igår när det snöade eftersom han var så ivrig att få upp det.

Imorgon ska han alltså sätta upp taket, efter det ska han måla väggen mellan kylskåpet och hallen med en svart magnetfärg som man kan skriva och sätta upp saker på. Efter det drar ett annat stort projekt igång, nämligen att han ska slita upp mattan och slipa upp trägolvet som ligger där under och skriker om att få se dagens ljus. Efter det ska trappen slipas och målas vit och sen är det äntligen dags för mäklaren att komma och värdera så vi får till en snygg ränta =)

En till grej att nämna är att de kommer från kakelaffären imorgon och ska göra en offert på vad det kostar att rusta =) tjohoo va fint det kommer att bli när det blir färdigt. Är lätt svartis på Hesons hus, som för övrigt är det finaste jag någonsin varit in i!! Men vi får göra vad vi kan för att apa efter i vårt radhus som vi faktiskt trivs sjukt bra i =)

det blev ju rätt långt det här, med tanke på att jag inte hade något att skriva!.... HÖRS.

PS.sorry om det blir en massa stavel, jag orkar inte läsa igenom det, ska kolla på film.Ds

Kommentarer
Postat av: Madde

haha, en gång och aldrig mer gör man Granliden=P Hoppas allt är bra annars=)

2008-05-19 @ 12:09:09
Postat av: Sofia

Granliden? Jo jag tackar jag.. sist jag var där så var de en dam i 50 års åldern som visade brösten och skrek att vi minsann skulle få se ett par riktiga bröst och ta och gå och dö med våra silikonbröst, haha! Kanske var de hon som hånglade när du va där:)

Postat av: Heson

Haha! Det där låter ju som ett trevligt ställe!
Klart vi ska komma och grilla på er altan!! Vi har också snart sommarlov/semester så. Jag skriver upp det på listan över saker vi ska roa oss med när vi är lediga :-)
Kraam!

2008-05-19 @ 22:08:23
URL: http://hesons.blogg.se
Postat av: Heson

Trevligt att du gillar vårt hus, förresten :-)

2008-05-19 @ 22:09:33
URL: http://hesons.blogg.se
Postat av: Cattis

Oj på tre veckor?! Ja det är till att ligga i då.. =) Ni måste ju komma och inviga vår altan också när det blir lite varmare. Vi får ha altan-festrunda helt enkelt hehe ;)

2008-05-22 @ 12:48:23
Postat av: Cattis

Alltså syftade på att ni också har renoverat altan - det kanske inte framgick så bra... hihi Sitter och flummar på jobbet så jag har det inte så lätt alltid det där med svenska språket

2008-05-22 @ 12:50:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback