sluta mamma...

sluta mamma är allt jag får höra när jag försöker få i Freja hennes mediciner. Hon ska först ha pencilin 3 ggr per dag, den hatar hon... spotter och fräser, tips någoN? Imorsse blandade jag i vällingen, vet inte om man för göra så, men hon får i sig mer så än om hon ska spotta ut hälften.. Sen är det sprayen, vilket blir 8 ggr per dag. Vi har lekt mycket med masken och hon har fått leka "doktor" och satt på masken på hennes docka Anna och Fifi. Det tycker hon är jättekul, men det är inte lika kul att göra själv tyvärr.

Jag är helt slut, jag orkar inte mer snart, känns som Freja hatar mig. Hon är så arg, hon åt inte ens glassen som jag försökte muta henne med för att hon varit duktig. Sluta mamma, sluta mamma, sluta mamma är allt jag får höra....


SNYFT!

Kommentarer
Postat av: Jenny P

Jag vet, det är verkligen skitjobbigt.



Jag tog en massa isglass, gärna hallon och mosade tillsammans med pencilinen och det gick med Noah. Testat med sylt?



Men nu är han så bra på att ta flytande medicin så han gör det helt utan problem och tycker t.om. det är roligt och han känner sig duktig.

så kommer det nog bli för Freja också. Hon kommer ju även förstå att den hjälper henne snart...

Och de blir ju van, så det kommer inte kännas så hemskt jämt som det gör i början.



Och inte hatar hon dig, du är ju det bästa hon har! :)

Postat av: Anonym

Slå på dövörat och tänk på att det är för hennes egna bästa!! Jag har köpt present till snutten, den ska hon få om hon är duktig och tar sin medicin.. ;)

2008-11-25 @ 22:29:44
URL: http://mallansworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback