Busljug

Det hela började som ett skämt på en fest i USA, jag och några kompisar skulle gå till mackan för att köpa cigg. Jag var den enda som hade fyllt 18. Camel light please sa jag och slängde samtidigt upp mitt fina rosa körkort på disken. Tanten i kassan tittade på mig och frågade vilket land jag kom från där man hade så fina körkort. Jag svarade att jag kom från Sverige. Lite glad i hågen av allt vin vi druckit kunde jag bara inte låta tillfället för ett litet busljug slippa undan. Ja, alltså vi får välja färg själv på körkorten i Sverige. Vissa har blåa, andra gröna, jag valde rosa! Tanten tittade på mig igen och log och svarade att hon också önskade att hon fick välja färg, vilken rolig idee svarade hon.

Mina usa-polare som troget stod vid min sida och hörde hela konversationen köpte tydligen även dom mitt lilla busljug och när vi kom tillbaka till festen kom folk fram en efter en för att få se mitt rosa körkort. Inombords höll jag på att garva ihjäl mig! Visst får man buslljuga lite ibland? Dom tror fortfarande att alla i Sverige får fylla i en ruta med vilken färg de vill ha sitt körtkort printat på, hahahahaahahah!!!!

Kommentarer
Postat av: Heson

Hohoho! Vilket härligt ljug! Men faktiskt en rätt så bra idé :-) Skulle ju vara lite kul om man fick välja färg... Du kanske borde tipsa Vägverket!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback