hello vinter!

Å va lycklig jag blir av att titta ut genom fönstret. Stora fina snöflingor som saktar dalar ner mot marken för att i samma ögonblick som de möts upplösas till någon vattenliknande sörja. Och nej, jag är inte ironisk, jag älskar vinter och jag älskar snön. Fast helst sitter jag inne och tittar ut och dricker varm choklad. Ska jag gå ut på vintern vill jag helst ha max fem minus, helst sol och det viktigaste - noll blåst! Jag hatar när det viner och blåser så man blir alldeles röd om kinderna. Fast ibland kan det vara rätt skönt att gå ut en liten stund och typ åka pulka eller så med vetskapen om att en stor kopp varm choklad väntar. Att Frejas humör går upp i hundra när hon kommer ut får en också att kunna förbise ovanstående aspekter till varför det är skönare att sitta inne framför en brasa... Med andra ord, lite blandat inne, ute, fint väder fult väder gör en perfekt vinter! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback