Byta förskola?

Nu är jag arg på riktigt mina vänner, om det är någon som inte håller med om att det har varit den finaste höstveckan någonsin, räcker upp en hand!? Nä trodde väl det, alla håller med. Dock inte Frejas förskola som låtit Freja och Co varit inne hela veckan. Freja har med andra ord inte fått tagit del av det fina vädret pga INNEAKTIVITETER! Jag dör! Vad tänker personalen med? Om vi ända ska klaga vidare så har det inte skett någon förändring i lästillgängligheten, utan böckerna finns fortfarande i en låda på en hylla...

På måndag ska jag ringa till Ann-Sofie som är rektor på förskolan och höra om hon är medveten om hur verksamheten bedrivs. På ett sätt vore det sorgligt om hon inte är det, eftersom jag förväntar mig av en rektor att denna person har koll på iallfall det pedagogiska rummets uppbyggnad.

Jag ställer åter frågan, hur kan man inte vara ute en enda gång och hur kan man inte ha böcker tillgängliga för barnen.... Kom ihåg, som min polare chambers sa, att det är skillnad på att ha tillgång till böcker och tillgängliga böcker.... 

Kommentarer
Postat av: Ang1e

Dåligt att inte Frejas avdelning fått vara ute..Emilias avdelning har iaf varit ute i veckan. Har det inte varit inskolning under veckan då på hennes avdelning? Vet att dom brukar hålla sig inne när det är första veckan för ett nytt barn. Har jag iaf märkt på Emilias avdelning..

Postat av: Heson

Mycket märkligt! På vårt dagis är de ute både på förmiddagen och på eftermiddagen VARJE DAG!! Oavsett väder! Blir ju otroligt jobbigt både för barn och fröknar att vara inomhus en hel dag - bara ljudnivån när alla barn är inne. HU!



Ha en skön dag! Kraaam!



(Och tack för kramen! Den behövdes ;-) )

2008-09-27 @ 11:47:51
URL: http://hesons.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Herregud. Borde man inte passa på att vara ute när det är fint? Jag hade alla idrottslektioner ute jag när det var så fint väder =)=)

2008-09-28 @ 21:02:10
URL: http://ceccci.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Herregud. Borde man inte passa på att vara ute när det är fint? Jag hade alla idrottslektioner ute jag när det var så fint väder =)=)

2008-09-28 @ 21:02:46
URL: http://ceccci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback