Lilla laxen....

söndag kväll...skolan imorgon, för fattig för att köpa mat på svindyra studentrestaurangen som helt lyckats tappa bort begreppet studentpris?!  Letar igenom frysen efter någon kvarglömd gammal matdosa, kammar tyvärr hem noll, noll....

Börjar fundera på vad man kan dra ihop för mat med så lite anstränging som möjligt.... Mathias ber mig sätta på ris som han vill ha till kycklingresterna som han paxat sedan lunchen... Alltså inser jag att jag måste käka något med ris jag med för att slippa ansträngning.... Kollar igenom frysen en gång till.. Hittar en gammal bortglömd laxfille...tar fram den, slår på ugnen, skär ut laxen från den äckliga plastförpackninge, slänger på laxen på en tallrik, in i micron för 5 minuters tining....tar ut laxen efter 5 minuter, inser att jag måste ha glömt att sätta på defrost för laxen är för fan färdiglagad....fattar noll, men inser att jag borde få nobelpris i att komma på hur man snabbast lagar till en lax.... slänger i några frysna ärtor i matlådan, på med laxen, brer på lite pesto och därefter i med några skedar ris....

Ibland blir man förvånad.. =) det ser ju riktigt aptiligt ut... gonatt.

Kommentarer
Postat av: Lina

Haha ja ibland överraskar man sig själv med små medel, hoppas det smakar bra! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback