Freja vill ha en katt

Freja är allargisk mot röda frukter, bär och grönsaker. Hon är jätteduktig på att säga till att hon är allergisk mot exempelvis ketchup och jordgubbssylt om någon skulle erbjuda henne detta. "Jag är ajergisk", som hon säger. Hon tycker det är konstigt att jag inte är allergisk mot något och hon tycker synd om Mathias som är allergisk mot nästan allt. Att han är allergisk mot pälsdjur är dock inga problem för hon har kommit på lösningen!! Så här sa hon tidigare idag när vi låg och filosoferade i sängen:

"Mamma, jag är ajergisk mot röda saker och Pappa är ajergisk mot katter och hundar. Men Pappa är inte ajergisk mot gula saker, så om han äter gula saker så kommer han inte vara ajergisk mot katter och hundar nå mer och då kan jag få en gullig katt. Vilken bra idee va?"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback