Hopp och Skutt

Det började igår efter middagen. Freja slutade gå som en vanlig människa och skuttade istället runt som en kanin. Hon höll på så en stund innan hon släppte bomben. "Jag heter inte Freja nå mer, jag heter Hopp och Skutt". Hela kvällen skuttade hon runt, till kvällsfika ville hon ha morötter. Det roligste var att hon pratade om sig själv ur berättarperspektiv och som tredje person. Ex:"Hopp och skutt skuttade in i vardagsrummet, hon var lite sugen på morötter och tänkte fråga mamma om hon kunde få morotsstavar". När jag frågade henne om hon blev mätt svarade hin "Ja, sa hopp och skutt". När Mathias kom hem från innebandyn strax innan hon skulle sova och kallade henne för Freja, blev hon tokig och skrek att Freja inte finns, hon ÄR Hopp och Skutt. Det var svårt att hålla sig för skratt. Och tänk, imorsse vaknaden hon och det första hon sa var "ni kommer väl ihåg att jag heter Hopp och Skutt", så klättrade hon ur sängen och skuttade till toan.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha, de är så himla envisa, när de bestämt en sak så är det så. Noah går ju i skolan. Absout inte på dagis. Råkar man säga att han ska till dagis eller liknande berättar han med irritrad röst att han går i skolan. Han verkar aldrig glömma. Hittar på roliga namn på skolan med. :P Hoppas Freja inte är hopp och skutt så länge som Noah gått i skolan, kan ju bli jobbigt att hoppa fram så länge. ;)

Postat av: Heson

Hihi :-) Bäst att jag lägger det på minnet så jag inte gör bort mig när vi ses. Kanske måste ladda upp med ett knippe morötter också så jag har något att bjuda på :-) Kram!

2009-12-14 @ 21:11:41
URL: http://hesons.blogg.se/
Postat av: madde

hahaha..

2009-12-14 @ 23:19:52
URL: http://densvartasvalan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback