Tandläkarbesök

Idag hade jag och Freja tandläkartid. Det var första gången för Frejis och innan vi åkte dit förklarade jag att tanten kommer lysa i munnen, räkna tänder och ha på bananlack. Puckad som jag var glömde jag berätta om den superläskiga stolen som åker upp och ner igen. Freja är nämligen höjdrädd och hon fick halvt panik när stolen började åka uppåt och ryggstödet bakåt. Då böt vi taktik och tog mina tänder först. Freja stod till en början och tröck i hörnet innan hon gick fram och klättrade upp i tandtantens knä. Freja har nog en eventuell kariär utstakad för sig nu för hon var minsann väldigt duktig och räknade till att jag hade 1,2,3,4,5,6,7,8,9,43 tänder!! Sen var det Frejas tur igen och då gick det bra för tandtanten lovade att inte köra karusellstolen. Det hela blev faktiskt riktigt roligt när hon fick klistermärken och en tandborste också. I bilen på vägen hem sa hon att hon vill åka dit igen och då kunde hon faktiskt tänka sig att åka stolen också!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vad skönt att det gick bra :-) tandläkar-skräck är ju inte roligt alltså..

Postat av: Sanna

Nästa v låter fint :) enda vi har planerat är mamma-träff här i byn på ons. 79cm... han är himla lång du :)

2009-12-10 @ 20:53:45
URL: http://sansai.blogg.se/
Postat av: Sanna

69 menade jag ju :)

2009-12-10 @ 20:54:07
URL: http://sansai.blogg.se/
Postat av: Hugos mamma

Åh hon har sånna härliga kommentarer din lilla goding! :) Sånt man lever för att få höra ju! :) By the way så stalkar jag dig lite här med :D

2009-12-12 @ 22:35:48
URL: http://vegaplan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback