låt mig presentera vår femte familjemedlem...

...vårt lilla husspöke har varit i farten igen. Sedan vi flyttade hit för snart fyra år sedan har jag lagt märke till följande spöksuspekta händelser:

En klocka flög två meter ut från väggen och landade på golvet med en hårsmån från att träffa mig i huvudet. Spiken pekade fortfarande uppåt efter att klockan ramlat.

Luckan till vinden öppnar sig minst en gång i månaden av sig själv och den sitter fast med en regäl hasp.

Tavlor ramlar ner.

Plingklockan plingar av sig själv ibland, men bara sent på kvällen eller mitt i natten.

Låset till toan har låst upp sig själv en gång när en kompis satt på toan.

Balkongdörren har flygit upp fasten ett korsdrag vore uteslutet då alla övriga dörrar var stängda.


Tror du på spöken?

Kommentarer
Postat av: Maria

Ni får ringa någon som driver ut spöket. Det spökade på min förra arbetsplats och de kallade på en spökutdrivare eller vad man kallar dem för. sedan dess är gumman borta från jobbet

Postat av: Heson

Heej! Nämen huuu så ruggigt! Jag ryser!!! Här är det relativt spökfritt som tur är. Det är bara lampan i källartrappen som lyser ibland på morgnarna fastän man känner sig jättesäker på att man släckte den innan man gick upp och lade sig. Och så var det ju den där gången när duschen var på när vi kom hem från jobbet...

Hur som helst - hoppas att Frejsan hade ett riktigt roligt kalas (det ser i alla fall ut så om man tittar på bilderna!). Det kan nog hända att det dyker upp ett litet paket på posten någon dag snart. Eftersom vi är norra halvklotets mest upptagna människor som har saker att göra varenda helg fram till jul och därför förmodligen inte hinner komma ner och hälsa på, så är det enda sättet om hon ska få sin födelsedagspresent innan det är dags för julklapparna :-) Och OJ vad stor Tore har blivit!!! Nu måste jag gå och pyssla om min store son som inte kan somna. Kraaaaam!

2009-11-16 @ 21:36:10
URL: http://hesons.blogg.se/
Postat av: Therese

Gud så spännande! Jag älskar sånt där! Har själv varit med om saker så jag tror stenhårt på att det finns andar där ute som vill säga oss något! :)



Hoppas allt är bra med dig!

2009-11-17 @ 15:32:27
URL: http://therese-thessan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback