Lilla Tore blir frisk!

Igår var vi upp till sjukhuset med Tore. Läkaren var helt övertygad om att det var svinis hela familjen drabbats av även om mitt är på väg att försvinna. Jag hostar fortfarande mycket och är trött i kroppen. Men Tore är så sjuk =/ Febern pendlar upp och ner hela tiden. Inatt vaknade jag av en het liten bäbis som blött ner hela mig med sin svett, tog av alla hans kläder och gav en alvedonsupp. Tur att alvedon tar ner febern snabbt iaf. Det värsta är dock inte febern utan hur han låter. Han är så hes och det riktigt hörs hur mycket slem som guppar upp och ner i halsen på honom. Lungorna var dock fria från slem så doktorn skickade hem oss. Han är pigg och glad mellan varven när han är vaken och det betyder väl antagligen att han får i sig tillräckligt med mat även om hans täppta näsa gör det svårt för honom att äta. Doktorn var mäkta impad av att jag lyckats helamma fastän jag haft svinis med hög feber i flera dagar, men vad hade jag för val? Ungen vägrar ta flaska så när jag var som värst låg jag i sängen och drack och ammade samtidigt för att inte torka ur total.

Tycker även synd om Frejis som bönar och ber om att få gå till en lekpark, men vi blir väl inne några dagar till. Få se om Mathias kan gå ut med henne en sväng i mörkret när han kommer hem.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Usch och fy! Men vad bra att han får i sig det han behöver, vilket piggheten såklart visar. Hoppas ni blir friska snart så vi kan träffas! Kram på er!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback