Lusselelle

Idag är det första advent. I min familj har vi som tradition att äta lussebullar och pepparkakor till frukost alla adventmornar och så skulle det ske även idag. Problemet var bara att jag för första gången inte bakat dessa gula underbara skapelser. Men ingen nöd på täppan tänkte jag, jag drar till Marangoni och köper. Problemet var bara att när jag skulle parkera utanför såg det misstänkt mörkt ut. Vad i helskotta tänkte jag, är det stängt? Mycket riktigt... Drog vidare till Ica, klockan var vid det här laget nästan halv 9. Kommer in på Ica och ser att dörrarna står öppna till bageridelen. Hej, jag vill ha 6 st lussebullar sa jag. Nä dom är inte färdiga än, de blir färdiga vid 10 idag. Vidare till nästa Ica, samma sak där. Vidare till barrsätra bageri - stängt. Vidare till hantverkan - stängt!!! Jag ger upp....

Dålig stil!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback