Mallgroda del 2

Idag var jag, Freja och Tore i lekparken en sväng. När jag står där och gungar Freja kommer jag på att det var länge sedan jag var till tandläkaren. När jag tänkte lite till kom jag på att Freja aldrig har varit där. När jag tänkte lite till ploppade numret 278183 upp i mitt huvud. Nää, tänkte jag, jag kan väl inte ha lagrat tandläkarens nummer i huvudet? Men jo, någonting sa mig att det var rätt nummer och mycket riktigt så svarade telefonsvarartanten "välkommen till folktandvården". Behöver jag säga att jag har bra sifferminne. Jag kommer ihåg alla nummer i telefonboken, även raderade kontakter så som gamla pojkvänner, alla jobb man har haft osv. Jag har heller aldrig i mitt liv använt mig av en almanacka. Säger någon ett datum och en tid till mig kommer jag ihåg detta. Detta är jag lite mallig över =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback