Ränderna går aldrig ur...

När jag var 18 år stack jag iväg till USA ett år som utbytestudent. När man är borta så inser man hur bra man har det hemma och på något vis förvandlas man till patriotmartina som framhåller alla Sveriges goda sidor. Mina då amerikanska jämnåriga highschoolvänner förundrades över att vi får svära på tv utan att ett litet irriterande pip döljer grodan, att vi får ha sex vid 15 års ålder och att man får gå på krogen och dricka alkohol när man är 18. De tyckte det lät helt fantastiskt att vi får betalt för att vara hemma med våra barn i upp till 2 år beroende på hur föräldrardagarna spenderas. Och ännu bättre att vi får barnbidrag!? Som sagt, Sverige har många goda sidor. Men lika roligt som jag tycker det är att vara Svensk, lika kul tycker jag att där att apa efter skitjippon så som Haloween. Så idag ska vi leka helylleamerikaner och göra monsterpumpr och baka pumpapaj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback