Nicke-nyfiken

Sedan Freja var ca 1 år har hon haft en stor idol- nicke nyfiken! Förra sommaren bodde han i furuvik och eftersom vi hade säsongskort blev det veckans stora höjdpunkt att åka och träffa honom. Freja sprang före alla barn och kastade sig i famnen på honom varje gång. Vi köpte nickenappar, en nickedocka, nickesängkläder och alla filmer om honom. Det här året bodde dock inte Nicke i furuviksparken och för att stilla Frejas besvikelse gjorde vi som de flesta föräldrar gör, vi ljög oss blåa och sa att Nicke och mannen med gula hatten har flyttat till Afrika. Freja tyckes acceptera förklaringen, men han fortsatte att vara stora idolen.

Idag efter lunch ser jag att Freja är lite ledsen. Jag frågar vad det är och då börjar stora tårar rulla ner för hennes söta små kinder. Jag vill flytta till Afrika säger hon. Klockan är nu 16.00 och hon har gråtit till och från i flera timmar. Vi har målat en teckning till honom där vi skrivit hans namn med en massa hjärtan runt om och nu sitter hon och kramar sin mjukisnicke och kikar på en Nickefilm.

Vad gör man? För henne är han verklig, jag tycker det är så svårt när hon får lida för sina goda fantasi.

Kommentarer
Postat av: Sanna, Liams mamma

Men tufflan då :(



Halv elva har vi tid om vi lyckas bli friska tills dess :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback