Sockertorsk

Jag och Mathias har satt upp ett till synes rimligt mål för vårt sockerintag. På fredagar får vi äta popcorn, på lördagar äter vi måttliga mängder lördagsgodis och sen kör vi söndagsfika. Låter rätt lätt att hålla måndag, tisdag, onsdag, torsdag nyttiga då va? Eller nä, ta bara idag när Mathias och freja kom på att de fick käka lördagsgodis i samma sekund som de slog upp ögonen. Efter att Freja mölat i sig en klubba, en tablettask och ett godishalsband var hon nöjd. Superbra! Mathias fick en påse skumbananer, när den var slut var han INTE nöjd. Jag själv har bestämt mig för att försöka köra helnyttigt så länge som möjligt och stod emot att smaka, inte heller när vi var på fika hemma hos mathias mormor där det dukades upp allt från kanelbullar (min fetaste last) till pepparkakor smakade jag så mycket som en smula. Kände mig sjukt nöjd!! Jag går säkert ner 3 kg av bara farten för att jag lyckats hålla mig ifrån onyttigheter i två dagar!! Minst!

Men så kommer Mathias på att han minsann ska ha godis till filmen vi ska se, det är ju lördag! Vad hände med måttliga mängder? Han är iallfall på väg till affären nu och jag gav strikta restrektioner om att bara köpa äckligt godis, typ lakris och skummisar. Åter igen, snaps for me!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback