Aj aj aj!

Min lilla Toreskrutt har numera 2 sylvassa små gaddar som han vid flera tillfällen de senaste dagarna har anfallit mina tuttar med. Jag vill sluta amma, tycker att det är mysigt ibland, men han somnar aldrig vid bröstet mer + att han inte blir särskilt mätt. Sen vill han tutta hela nätterna, hur kul tror ni det är att vakna upp av att man gallskriker för att den lilla vampyren tagit en tugga.

Vad göra då? Den här veckan har vi verkligen kommit igång med maten. Han äter numera gröt, banan eller turkyougurt till frulle. Sen blir det lunch, typ potatis eller morot (inget kött riktigt än). Sen blir det mer banan eller nån annan smarrig fruktpurre till mellis och sen gröt på kvällen. Detta har medfört att mina bröst inatt och idag varit stenhårda, för han vill inte äta lika länge längre. Han käkar fortfarande lika ofta, men släpper efter ca 2 minuter. Han sover för tillfället middag i vagnen ute, han somnade vid halv 1 och för en halvitmme sedan var mina bröst stenhårda! Letade på en bröstpump och lyckades pumpa ur 2 dl på 5 minuter! Synd att jag lär slänga mjölken för han lär ju inte vilja ha den ur flaskan.

Jag som trodde jag skulle amma tills han var ca 1 år, men jag vågar helt enkelt inte. Vill gärna ha kvar mina nippels. Toreälsklingen är iaf superduktig att käka mat, han har dock en egen teknik där han tror att man gör på samma vis med tungan som när man ammar när han ska få i sig den riktiga maten. Ser ut som en kattunge som lapar ungefär. Men visst, vill han lapa potatis så får han väl göra det tills han fått lite bättre teknik =) Det är roligt med en unge som faktiskt gillar maten =) Freja har ju alltid käkat som en fågelunge och knipit ihop truten. Men Tore gråter efter mer =) Me Like!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback