hormoner

Det kan tyckas som att jag klagar mycket på min Tore, men saken är den att jag nog inte ens förstår hur mycket jag älskar honom. Vet inte riktigt hur jag ska förklara det här och det låter säkert konstigt, men jag känner ett helt annat beroendeband mellan mig och Tore, mot vad jag kände mellan mig och Freja när hon var liten bäbis. Anledning är att jag har ammat Tore och att Freja fick ersättning. Det är helt sjukt, men jag fick riktiga panikkänslor av att vara ifrån Tore i två timmar nu under kvällen när jag och mamma var på melodifestivalens genrep. Så kände jag aldrig mot Freja. Känner absolut ingen skam över det, utan snarare att jag hade ett sundare förhållande mot Freja, som jag inte hade några som helst problem att vara ifrån några timmar då och då. Tvärtom unnade jag Mathias att ha egentid med henne. Kände inte igen mig själv under kvällen i göranssons arena, panikkollade mobilen efter sms från Mathias där det förmodat skulle stå hur mycket Tore skrek efter mig. Sms:et uteblev dock. När jag kom hem efter att ha dragit 20 minuter innan det ens var slut, så sov båda ungarna. Mathias satt i soffan och mumsade chips. Suck, som sagt känner inte igen mig själv. Dessutom blev jag helt överlycklig när ungen dessutom börjar gny efter tutte ca en kvart efter jag kommit hem. Känner mig helt gråtfärdig. Har inte känt av dessa amninghormoner som jag har hört så mycket om. De sägs ursäkta både dåligt minne och sprutande tårar för ingenting.

Ps. säg inte till nån att jag kröp upp i soffan när jag kom hem och grät en skvätt för att det var så skönt att vara hemma och veta att jag var inom räckhåll. Ds

Och jag hade en rolig kväll trots allt. Andreas Jonsson kommer vinna hela skiten i år! Bästa låten jag hört på länge =)


Kommentarer
Postat av: Angelica

Det där är helt normalt. Jag ammade Emilia i 1½ år och Evelina i 1 år, och jag hade panik redan 30 minuter efter att jag lämnade hemmet. Så fort jag kom hem igen, så var det nästan så att man petade liv i de små bara för att få ha dom nära och amma lite, och det var inte bara en gång som nån tår trillade ner längs kinden när man satt där med bebis vid tutten. Så dubbla känslor över det där, dels var det skönt med lite egentid, men samtidigt längtade man hem som tusan. Men inget konstigt med det :)

Postat av: Sanna, Liams mamma

Känner igen det där :) får ångest så fort jag går utanför dörren när jag ska iväg och handla eller nåt. Men det är himla mysigt att komma hem :)

2010-02-13 @ 08:59:16
URL: http://sansai.blogg.se/
Postat av: malin

haha oj va jag känner igen mig :) jag ammade kanske Irma i 2 månader men ja vet inte om d beror på det lr ej men ja känner mig beroende av cornelis på ett helt annat sätt, jag tror att ja är mer "hönsig" denna gång. Första gången tyckte ja inte d gjorde nå om irma låg å skrek i sin säng lite huvudsaken va ju att hon sov i sin egen säng, skriker cornelis tar ja upp honom direkt å tycker såå synd om honom. :) När nån höll i Irma å hon började grina tog ja d med ro hon ska ju kunna va hos andra också tänkte ja, skriker cornelis vill jag bara rycka honom ur famnen på den som bär runt på honom :) haha vet inte varför d är så men jag är oroad för hur ja kommer bli om vi skaffar ett tredje barn, ska jag bli ännu töntigare då? haha

2010-02-15 @ 16:30:06
URL: http://maspen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback