Ut på tur!

Igår hade vi en riktigt mysig vinterdag. Vid kl 10 klädde vi på oss och gick ner på stan för att titta på allt shlagerjippo, stan verka fylla år trodde Freja eftersom det var ballonger överallt. Vi käkade lite korv och kikade på esteteleverna som gjorde isskulpturer. Sen försökte vi leta på en lekpark som inte var helt översnöad men det gick inte, så för att göra Freja glad lovade jag att vi skulle hem och göra kladdkaka. Kladdkaka blev det, måste berätta att jag trixat lite med receptet på min vanliga kladdis och om den var god förr så är den nu himmelsk. Ni som brukar göra den gamla med receptet:

150 g smör
3 dl socker
2 ägg
1 dl kakao
2 dl mjöl
cockossmörjd form, 175 g, 15-17 minuter i ugn,

det nya är inte så himlans krångligt det heller, ta och byt hut halva delen socker mot farinsocker och ös även på massa cockos ovanpå! Hur gott som helst!

Heson: Tror Tore lyssnade på dig inatt, för vi har haft en riktig kanonnatt med bara 3 matningar! =) + att han somnat om på en gång efteråt. Du får skälla på han lite oftare =)

När kakan var färdig kom Lina, Björn och Klara. Då var klockan vid 2, Mathias kom hem vid 4 och då, HÅLL I HATTEN NU, drog jag och Lina iväg och åkte längdskidor. Tror vi hördes över hela stensätra när vi susade livrädda ner för backarna. Allvarligt, jag skulle gärna ha hjälm på mig när jag åker, men Mathias säger att alla skulle skratta åt mig då. Fick inre flashbacks från barndomen när skidorna gick i kors och stavarna låste sig bakom ryggen och man stöp och landade nånstans ute i skogen. Jaja, det gick bra, trots att vi var helt slut efter 2,5 km. Har dock ingen träningsvärk idag! Toppen, vi ska åka på söndag igen och då ska vi åka 5 km!

Det här blev ju väldigt långt, nu är mina ägg klara, efter frulle blir det öppna och sen ikväll blir det genrep på melodifestivalen! =) Tore tar dock fortfarande inte flaskan, så vi får se hur det går!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback